فرش تمام ابریشم ماشینی 1000 نوع طرح را دارد

ویژگی هایی که طراحان فرش همواره به دنبال آن هستند نیاز به پاسخ و سلیقه افراد مختلف جامعه است و در طرح‌های مدرن و فانتزی امروزی، این نوع فرش تمام ابریشم ماشینی می‌توانست پاسخگوی نیاز افرادی باشد که به فرش‌های ساده و خلوت علاقه دارند، اما این طرح‌های جدید قطعاً برای خریدار آن مزایا و معایبی به همراه خواهد داشت.

در این مقاله پس از معرفی کلی و شناخت فرش پرز بلند، به سراغ فرش فراهان می رویم تا مشخصات اصلی آن و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم و هر آنچه که لازم است در مورد این فرش قبل از خرید بدانید را بیان خواهیم کرد.

لازم است بدانیم که به هر چیزی که برای پهن کردن روی زمین استفاده می شود در اصطلاح فرش می گوییم اما وقتی همان فرش پرز داشته باشد به آن فرش می گویند.

هر فرش کرکی دارای سه بعد طول (تار)، عرض (پود) و ارتفاع (پرز) است که می تواند اندازه های مختلفی داشته باشد و بلند، کوتاه و خیلی کوتاه.

فرش تمام ابریشم ماشینی

فرش پرز بلند هم در فرش دستباف و هم در فرش ماشینی دیده می شود و در فرش های دستباف به آن خرس و در نوع ماشینی به آن «شگی» می گویند.

این نوع فرش ها برای اولین بار نزدیک به 60 سال پیش طراحی شدند و چندان مورد استقبال جامعه قرار نگرفتند، اما پس از گذشت چندین سال، امروزه می بینیم که استفاده از آن ها مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

تراکم این نوع فرش در مقایسه با سایر فرش های ماشینی بسیار کم است، به همین دلیل بر خلاف تصور عموم، این نوع فرش نسبت به سایر فرش های ماشینی وزن کمتری دارد و به همین دلیل بسیاری از افرادی که به تازگی خریداری کرده اند و متاهل یا مستاجر هستند و در سفر هستند و از این فرش ها استفاده می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.