فرد مشهوری که از سماق ضد چربی خون برای درمان استفاده میکند!

اطلاعات بسیار کمی در مورد میزان دقیق ریز مغذی سماق ضد چربی خون وجود دارد، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهد که حاوی حداقل مقادیر کمی از چندین ماده مغذی ضروری از جمله ویتامین‌های C، B6، B1 و B2 است.

سماق سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی متعدد است.

کارشناسان معتقدند که این ممکن است دلیل اصلی پتانسیل درمانی وسیع سماق باشد.

سماق حاوی طیف گسترده ای از ترکیبات شیمیایی با فعالیت آنتی اکسیدانی قوی، از جمله تانن ها، آنتوسیانین ها و فلاونوئیدها است.

آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کنند و استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می دهند.

همچنین شواهدی وجود دارد که آنتی اکسیدان های موجود در غذاهایی مانند سماق ممکن است در کاهش التهاب نقش داشته باشند.

آنها ممکن است به پیشگیری از بیماری های التهابی مانند بیماری قلبی و سرطان کمک کنند.

سماق

برخی تحقیقات نشان می دهد که سماق ممکن است یک ابزار موثر برای مدیریت قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باشد.

یک مطالعه در سال 2014 روی 41 فرد مبتلا به دیابت، تأثیر دوز روزانه 3 گرم سماق بر قند خون و سطوح آنتی اکسیدان را ارزیابی کرد.

در پایان مطالعه 3 ماهه، گروهی که مکمل سماق را دریافت کردند، میانگین قند خون و سطح آنتی اکسیدان را در مقایسه با گروهی که دارونما مصرف کردند به طور قابل توجهی بهبود یافتند.

مطالعه مشابه دیگری از گروهی متشکل از 41 فرد مبتلا به دیابت خواسته شد تا به مدت 3 ماه هر روز یک دوز 3 گرمی پودر سماق مصرف کنند.

گروه سماق 25 درصد کاهش انسولین در گردش را تجربه کردند، که نشان می دهد حساسیت آنها به انسولین ممکن است در نتیجه مصرف مکمل سماق افزایش یافته باشد.

در این مرحله، دانشمندان باید تحقیقات بیشتری را انجام دهند تا تعیین کنند که سماق چگونه می‌تواند به بهترین وجه در برنامه مراقبتی برای مدیریت دیابت قرار گیرد.

یک مطالعه در سال 2016 به 40 فرد سالم یک نوشیدنی سماق یا دارونما داد تا پتانسیل سماق را برای تسکین درد عضلانی بررسی کنند.

در پایان مطالعه 4 هفته ای، گروهی که نوشیدنی سماق را دریافت کردند، درد عضلانی ناشی از ورزش را به میزان قابل توجهی در مقایسه با گروهی که نوشیدنی دارونما دریافت کردند، گزارش کردند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.