پیاز زرد طلایی که شوری غذا را می گیرد

پیاز زرد طلایی حاوی پری بیوتیک است که طبق یک مطالعه می تواند خواب را بهبود بخشد و حتی استرس را کاهش دهد. هنگامی که باکتری های مفید روده فیبر پری بیوتیک را هضم می کنند، تکثیر می شوند و سلامت روده را بهبود می بخشند و مهمتر از آن، محصولات جانبی متابولیک را آزاد می کنند. این محصولات جانبی می توانند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارند و خواب را القا کنند.

افزایش سلامت چشم
گوگرد موجود در پیاز سلامت عدسی چشم را بهبود می بخشد. تولید پروتئینی به نام گلوتاتیون را تحریک می کند که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. سطوح بالاتر گلوتاتیون به معنی کاهش خطر ابتلا به گلوکوم، دژنراسیون ماکولا و آب مروارید است.

سلنیوم موجود در پیاز از ویتامین E در چشم (که از سلول های چشم محافظت می کند) پشتیبانی می کند.

طبق یک مطالعه ایرانی، پیاز می تواند از رشد فلور طبیعی چشم جلوگیری کند. این امر امکان درمان بالقوه پیاز را برای عفونت های شایع چشم مانند ورم ملتحمه و بلفاریت برجسته می کند.

پیاز

در این مطالعه، از آب پیاز به عنوان قطره چشم استفاده شد که منجر به فواید آن شد. شما هم می توانید آن را امتحان کنید، اما توصیه می کنیم ابتدا با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

عصاره پیاز همچنین می تواند به جلوگیری از ایجاد تیرگی قرنیه کمک کند.

برای سلامت دهان و دندان خوب هستند
پیاز حاوی تیوسولفینات ها و تیوسولفونات ها (ترکیبات گوگردی) است که به کاهش باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند کمک می کند. و خوردن آنها به صورت خام بهترین است زیرا پختن ممکن است برخی از این ترکیبات مفید را از بین ببرد.

این سبزی همچنین سرشار از ویتامین C است که می تواند دندان ها را سالم نگه دارد. همچنین اعتقاد بر این است که پیاز می تواند درد دندان را تسکین دهد. با این حال، تحقیقات کمتری در این مورد وجود دارد.

اما یک نقطه ضعف پیاز این است که می تواند باعث بوی بد دهان شود. بنابراین، پس از مصرف پیاز، دهان خود را کاملا بشویید – به خصوص اگر به یک اجتماع اجتماعی می روید.