مایع دستشویی شون 2 لیتری با کارایی بسیار جالبی!

در این مجموعه از فعالیت ها، دانش آموزان درک خود را از ایده های شیمیایی کلیدی مربوط به مایع دستشویی شون 2 لیتری و مواد شوینده توسعه می دهند. این منابع که برای افراد 11 تا 16 ساله مناسب است، از انواع زمینه های علمی، تاریخی و روزمره، با فعالیت هایی از ساخت و آزمایش صابون تا تجزیه و تحلیل محصول استفاده می کند. دانش آموزان خود را برای یادگیری در مورد:

ترکیب شیمیایی محصولات پاک کننده
نحوه عملکرد صابون ها و مواد شوینده
صابون سازی، کف صابون و شوینده های بدون صابون

هر فعالیت شامل دستورالعمل هایی برای دانش آموزان و همچنین کاربرگ های قابل ویرایش و منابعی است که برای دانلود در دسترس هستند.

مایع

دانش‌آموزان یک آزمایش عملی با استفاده از نمونه‌های 5 تا 6 ژل دوش و صابون انجام می‌دهند، مقادیر pH آن‌ها را تعیین می‌کنند و اثرات آن‌ها را روی روغن پخت و پز آزمایش می‌کنند. دانش‌آموزان پس از ثبت مشاهدات خود به یک سری سؤالات کوتاه پاسخ می‌دهند تا به آنها کمک کند نتایج خود را تفسیر کنند و بررسی کنند که چه آزمایش‌های بیشتری برای شناسایی «بهترین» محصول تمیزکننده می‌تواند انجام شود.

فعالیت ترویجی به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهد تا با برنامه‌ریزی تحقیقات خود برای مقایسه خواص صابون و محصولات شوینده، کار خود را در “تست ژل‌های دوش و صابون‌ها” تقویت کنند. (ممکن است استفاده از نمایش های «چگونه صابون ها و مواد شوینده کار می کنند؟» (در زیر) به عنوان راهنمایی مفید باشد.)

جزوه اضافی، «آیا درباره ژل های دوش و صابون ها می دانستید؟»، اطلاعات بیشتری در مورد ترکیبات و ترکیبات این محصولات ارائه می دهد.

دانش آموزان ژل دوش یا نوار صابون را برای تحقیق و تجزیه و تحلیل و تحلیل انتخاب می کنند. دانش‌آموزان با استفاده از بروشور «پایگاه‌داده مواد آرایشی و بهداشتی»، مواد اصلی هر محصول را می‌توان جستجو کرد و آنچه را که انجام می‌دهند شناسایی می‌کنند (مانند سورفکتانت‌ها، امولسیون‌کننده‌ها و غیره).

برای هر محصول، قیمت آن و ادعایی که برند یا سازنده در مورد آن مطرح می کند را نیز ثبت می کند. وقتی آنها تحقیقات خود را کامل کردند، دانش آموزان به یک سری سؤالات پاسخ می دهند تا به آنها کمک کنند محصولات مختلف را مقایسه کنند و در نحوه استفاده از آنها فکر کنند.