سفید کردن یک مرحله مهم و ضروری در پیش تصفیه منسوجات است

سفید کردن یک مرحله مهم و ضروری در پیش تصفیه منسوجات است. وایتکس برای خشکاندن درخت با از بین بردن اجزای رنگ آمیزی نامطلوب، به سفید شدن مواد نساجی کمک می کند. به طور کلی، الیاف طبیعی و ترکیبات آنها حدود 50٪ از کل بسترهای نساجی را تشکیل می دهند و همیشه سفید می شوند، در حالی که کالاهای احیا شده و مصنوعی با توجه به نیاز خاص این درمان را انجام می دهند.

بسته به بستر، تعدادی از مواد شیمیایی و روش های کاربردی برای دستیابی به اثر وام خود اشتغالی بانک کشاورزی بهینه استفاده می شود، با این حال، حذف و خلاص شدن از مواد وایتکس اسید است یا باز اضافی و باقی مانده از کالاهای نساجی قبل از پردازش مرطوب بعدی نیز ضروری است. در این مقاله سعی شده است تا انواع مواد شیمیایی سفیدکننده مورد استفاده در صنعت نساجی و روش های حذف و پاکسازی آنها بررسی شود.

الیاف گیاهی طبیعی مانند پنبه، کتان، جوت و غیره حاوی مقادیر مختلفی از رنگدانه‌هایی مانند کلروفیل، زانتوفیل و کاروتن هستند. این رنگ مایل به سفید و قهوه‌ای مایل به زرد می‌دهد و به منطقه کشت، شرایط آب و هوایی بستگی دارد و از محصولی به محصول دیگر متفاوت است. به طور مشابه، الیاف حیوانی مانند پشم و ابریشم نیز حاوی ناخالصی های غیر پروتئینی هستند که رنگ مشخصی را ایجاد می کنند.

بلیچینگ فرآیند رنگ زدایی مواد خام نساجی با حذف اجزای رنگ آمیزی ذاتی و یا اکتسابی از الیاف است. سفیدی پایه را برای مواد نساجی فراهم می کند که می تواند با کمک روشن کننده های نوری یا رنگ آمیزی بیشتر سفید شود  واکس کاپشن چرم بسته به استفاده نهایی مورد نظر چاپ می شود.

حتی در مورد الیاف بازسازی شده و مصنوعی، مرحله بلیچینگ برای دستیابی به رنگ سفید کامل یا سایه روشن اضافی گنجانده شده است. اگرچه در مورد موادی که باید با سایه های تیره و کسل کننده رنگ آمیزی شوند، مرحله سفید کردن را می توان حذف کرد.

  • منابع:
  • تبلیغات: 
    1. دوخت کت شلوار دامادی با حوله
    2. تصویر اولین زن آشپز ایرانی که از گوگرد برای ترش کردن غذا استفاده کرد!
    3. راهنمای جامع انتخاب کفش مجلسی زنانه
    4. راز موفقیت در پول در آوردن را از افراد باتجربه بیاموزید