جیوه ماده معدنی به نام سینابار یافت می شود

جیوه (Hg) یک فلز طبیعی است که عمدتاً در ماده معدنی به نام سینابار یافت می شود که می تواند تا 86 درصد جیوه داشته باشد. مردم حداقل از زمان رومیان از سینابر جیوه استخراج می کردند. جیوه در لامپ تصویر تلویزیون از طریق هوازدگی طبیعی سنگ و (یا) فعالیت های آتشفشانی آزاد می شود.

با این حال، منبع اصلی قیمت محصولات کویر موتور ۱۴۰۱ در محیط از فعالیت های انسانی از طریق تولید نیروی الکتریکی با احتراق زغال سنگ و دفع زباله های صنعتی است (USGS, 2003). هنگامی که جیوه در محیط آزاد می شود، می تواند توسط میکروارگانیسم های موجود در خاک و محیط آبی به شکل بیولوژیکی سمی متیل جیوه (MeHg) تبدیل شود.

 

چرا جیوه نگران کننده است؟
جیوه بسیار سمی است و ما می توانیم آن را با لمس، استنشاق یا مصرف جذب کنیم. با هر بار قرار گرفتن در معرض آن در بدن تجمع می یابد و حذف آن بسیار دشوار است. اگر بیش از حد وارد بدنتان شود، ممکن است دچار مسمومیت با جیوه شوید که هم ناخوشایند و هم بالقوه کشنده است.

جیوه نگران کننده است زیرا به راحتی در زنجیره غذایی جذب می شود. شکل مضر متیل سگ جیبی به راحتی از غشاهای بیولوژیکی عبور می کند و می تواند به غلظت های مضر در ارگانیسم در معرض انباشته شود و به طور فزاینده ای در زنجیره غذایی متمرکز شود. به عبارت دیگر، موجودات کوچک می توانند جیوه را جذب کنند و سپس ماهی های کوچک اقیانوس آن موجودات را می خورند و سپس ماهی های بزرگتر ماهی های کوچکتر را می خورند.

این بدان معناست که ماهی های بزرگی که ماهی های کوچکتر را می خورند در واقع جیوه انباشته شده در ماهی انباشته شده را می خورند. این تجمع زیستی می‌تواند باعث ایجاد سطوح بالای جیوه در ماهی‌های شکارچی برتر (که مردم می‌خورند) شود و تأثیر مخربی بر انسان و حیات وحش ماهی‌خوار داشته باشد. سطح متیل آرادبرندینگ در ماهی های شکارچی به طور معمول بیش از یک میلیون برابر بیشتر از سطح متیل جیوه در آبی است که ماهی در آن زندگی می کند.

  • منابع:
    1. Mercury Contamination of Aquatic Environments
  • تبلیغات: 
    1. کاناپه که به عنوان مبل، نیمکت یا چسترفیلد نیز شناخته می‌شود
    2. تغذیه لازم با شیره زغال اخته
    3. توت یک گیاه پر استقبال در درنیا
    4. روش های مختلف بازاریابی موفق که نمی دانستید