زیره – چیست و چگونه آن را در غذا استفاده کنیم

یک گیاه و زیره کوهی کرمان چه شکلی است؟
از نظر من، گیاه زیره یا Cuminum cyminum شباهت زیادی به گیاه شوید دارد که شاید بیشتر با آن آشنا باشید. ارتفاع آن بین 1 فوت تا 20 اینچ رشد می کند و ساقه ای صاف دارد که تا حدود 12 اینچ و ارتفاع رشد می کند.

هر ساقه منشعب است و آن شاخه ها 2 تا 3 شاخه فرعی دارند که یک سایبان یکنواخت را تشکیل می دهند. برگها “نخ مانند” هستند و همانطور که از عکس زیر می بینید به حدود 4 اینچ می رسد.

گل‌های گیاه زیره ریز و معمولاً سفید یا صورتی هستند. آنها در دسته های کوچکی به نام “چتر” رشد می کنند که صدایی شبیه چتر دارد و دقیقاً شبیه آن است.

زیره سبز و سیاه که بسیار شبیه به نظر می رسد و اغلب با دانه زیره اشتباه گرفته می شود، مستطیلی با 8 برجستگی و به رنگ قهوه ای زرد است.

آیا می توانم زیره را در باغ خود پرورش دهم؟
زیره سبز
عکس هربولاریو آلیوم

زیره بومی خاورمیانه، هند، شمال آفریقا و مدیترانه است. من خوانده ام که اولین کاربردهای آن در دره نیل در مصر باستان بوده است. با گفتن آن، به احتمال زیاد می توانید زیره را در باغ خود در خانه پرورش دهید.

اگر در یک منطقه شمالی زندگی می کنید، ممکن است مجبور شوید دانه های خود را در داخل خانه شروع کنید تا زمانی که دمای بیرون گرم شود. زیره آفتاب را دوست دارد و شما باید دانه ها یا استارترهای خود را در آفتاب کامل بکارید.

آیا می دانستید زیره دومین ادویه پرطرفدار در جهان است؟

شما می خواهید یک دسته دانه زیره بکارید زیرا برای تولید مقدار دانه ای که ممکن است در یک سال استفاده کنید نیاز به یک دسته گیاه است. بعلاوه، به نظر می رسد که گیاهان زمانی که به صورت دسته ای رشد می کنند با حمایت از یکدیگر بهتر عمل می کنند.

از زمان کاشت تا برداشت بین 100 تا 150 روز طول می کشد. این 3 تا 5 ماه است، بنابراین شما می خواهید آنها را زودتر شروع کنید.

آیا می دانید تولید کننده اصلی زیره هند است و بیش از 70 درصد زیره را در جهان تولید می کند.

چگونه می دانید چه زمانی بذرها زیره سیاه محلی برای برداشت آماده هستند؟
دانه ها در غلاف های بذر رشد می کنند و هنگامی که نزدیک به برداشت هستند، خشک به نظر می رسند و قهوه ای می شوند. اگر آنها را برداشت نکنید، دانه ها به طور طبیعی باز می شوند و دانه های خود را به روی رشد کرده می ریزند. شما می خواهید آنها را درست قبل از ریختن روده هایشان برداشت کنید.

هنگامی که آنها آماده ریختن شدند، گیاهان را از زمین جدا کرده، آنها را به هم گره بزنید و آنها را به صورت خشک آویزان کنید تا کاملا خشک شوند. پس از خشک شدن، می توانید دانه ها را با قرار دادن آنها در کیسه جدا کنید، با یک چوب به کیسه ضربه بزنید تا دانه ها آزاد شوند.

شما باید دانه ها را از ساقه و کاه جدا کنید. ساقه ها به راحتی جدا می شوند، اما کاه، نه چندان. من جستجویی برای تکنیک‌ها انجام دادم و یکی را پیدا کردم که به طرز شگفت‌انگیزی آسان و باورنکردنی مؤثر است.

کاه پوشش دانه ای است که هنگام کوبیدن کیسه از دانه جدا می شود. سبک و پردار است. من این ویدئوی مردی را تماشا کردم که یک کاسه آشپزی از جنس استنلس استیل با ترکیب دانه ها و کاه را در دست گرفته بود. او به آرامی کاسه را تکان داد در حالی که به آرامی در آن دمید تا کاه را درست از کاسه بیرون بیاورد.

شما می خواهید این کار را در خارج از خانه انجام دهید تا به آشفتگی بزرگی دست پیدا نکنید، اما این تکنیک عالی کار می کند. در نهایت فقط دانه ها را در کاسه خواهید داشت.

زیره سبز کوهی چه طعمی دارد؟
زیره به هر غذایی گرم می افزاید و طعمی خاکی و فلفلی دارد. با گفتن آن، من خوانده ام که دانه های زیره از کشورهای مختلف دارای مشخصات طعم متفاوتی هستند.

هنگامی که برای اولین بار زیره را می‌چشید، طعمی تلخ، قوی، خوش طعم و تلخ اما با طعمی خاکی و آجیلی را می‌بینید. اگر طعم کامل دانه های زیره را می خواهید، بهتر است ابتدا آنها را کمی برشته کنید تا روغن آنها آزاد شود.

  • منابع:
  1. CUMIN – WHAT IS IT AND HOW TO COOK WITH CUMIN
  • تبلیغات:
  1. پارچه کتان دارای تاریخچه غنی است
  2. همه آنچه باید در مورد گل یاس بدانید
  3. فروشنده انواع آب انار ارگانیک
  4. قیمت روز جوجه شترمرغ در اصفهان

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.